Montesori pedagoģijas
moto:"Palīdzi man to
izdarīt pašam!"
/Marija Montesori/
Montesori pedagoģijā uzskata, ka ikvienā
bērnā mājo viņa iekšējais skolotājs un bērns pats intuitīvi jūt,
kas viņam konkrētā brīdī jāapgūst, tādēļ Montesori nodarbībās
bērniem ir ļauts izvēlēties
aktivitātes pašiem un apgūt tās savā ritmā. Brīvā izvēle rada bērnos
disciplīnu, tā nāk no bērniem pašiem, nevis ir skolotāju izvirzīts
nosacījums.
Savukārt pedagoga novērojumi palīdz izvēlēties ar kuru no materiāliem strādās. Materiāli ir tā sagatavoti, lai bērns ar to varētu strādāt patstāvīgi vai ar minimālu pieaugušā palīdzību.
Montesori nodarbībās bērni apgūst:
- emocionālo līdzsvarotību un sociālās prasmes
- spēju koncentrēt uzmanību
- būt pašdisciplinētiem
- neatkarību izvēlēties nodarbošanos un prasmi strādāt ar to patstāvīgi
- iemācās paši parūpēties par sevi un apkārtējo vidi
- materiāls vienlaikus ļauj izjust patiku pret darāmo un arī izbaudīt to
- ar praktiskajiem darbiņiem nemanāmi apgūst un trenē rokas un pirkstus rakstīšanai
- tiek attīstītas visas maņas, darbojas ar reāliem lietām caur tausti bērna atmiņā tiek klasificēti iespaidi, un viņam jau būs izpratne - kas ir garš, kas īss, smags un viegls, ciets un mīksts, gluds un raupjš, silts un auksts.
- notiek matemātikas pamatu apguve, valodas pilnveidošana, lasīt un rakstīt prasmes apgūšana.